Taśmy pakowe są podstawą prawidłowego zabezpieczania przesyłek z towarami. Korzysta z nich każdy, kto musi wysyłać produkty do swoich klientów. Można z nich stworzyć jednak coś więcej niż tylko produkt chroniący towary przed wypadnięciem i zabezpieczający paczkę. Taśmę pakową warto wykorzystać także w celach wizerunkowych i marketingowych! Dowiedz się, jak tworzone są tego typu taśmy, co można na nich umieścić, jakie informacje warto nadrukować na taśmie i dlaczego jej zakup to bardzo mądry pomysł, który może znacząco wpłynąć na wizerunek firmy.
Czym jest taśma pakowa?
Taśma pakowa to specjalny element samoprzylepny, który produkowany jest z tworzyw sztucznych bądź z papieru. Służy do prawidłowego zabezpieczania paczek i produktów różnego typu. Dzięki swoim właściwościom bez problemu skleja części kartonów czy pudełek, jednocześnie zwiększając wytrzymałość paczki, chroniąc towary przed wypadnięciem oraz zapobiegając przesuwaniu się opakowania w trakcie magazynowania i transportu.
Taśmy pakowe słyną ze swojej dużej wytrzymałości, elastyczności i mocnego kleju, który używany jest do pewnego zabezpieczania przesyłek. Łatwo się je przykleja, ale ich oderwanie może być dla wielu problematyczne – pozwala to dodatkowo chronić produkty zapakowane przez sprzedawcę, ponieważ każda próba oderwania taśmy będzie widoczna w postaci uszkodzeń opakowania.
Tego rodzaju taśmy używane są w wielu branżach. Spotykane są w punktach z przesyłkami, hurtowniach, sklepach stacjonarnych i internetowych oraz w szeroko pojętej gałęzi transportu do zabezpieczania przewożonych towarów. Można nimi nie tylko oklejać paczki, lecz także produkty, np. w folii. Pozwalają one stworzyć trwałe połączenia, jednocześnie nie wpływając na stan towaru. Taśmami pakowymi możemy oklejać zarówno małe paczki, jak i ciężkie produkty czy ładunki wielkogabarytowe.
Jak tworzona jest taśma pakowa z logo?
Taśma pakowa produkowana jest z różnego rodzaju materiałów. Na rynku dostępne są modele z PP, PCV i z papieru. Każdy z nich charakteryzuje się wysoką wytrzymałością, samoklejącą właściwością i tworzeniem silnych połączeń. W procesie produkcji można jednak nadać taśmie lepszego wyglądu i charakteru – wystarczy dodać własny nadruk czy logo. Ten powstaje dzięki metodzie fleksograficznej.
Fleksograficzne nadruki wykonywane są specjalną techniką, wykorzystującą ciekłe farby. Dobrze sprawdzają się one właśnie w przypadku taśm, ponieważ szybko wysychają, nie rozmazują się i nie ścierają. Dodatkowo ta technika pozwala wykonać precyzyjne nadruki nawet na giętkich materiałach. Takie wydruki fleksograficzne nie uszkadzają taśmy ani nie zmniejszają jej wytrzymałości. Dodatkowo warto zaznaczyć, że nadruki są bardzo wyraźne, nawet gdy na taśmie stworzy się niewielkie napisy, a nie loga. Co z całą pewnością doceni wiele osób, takie taśmy pakowe są odporne na czynniki zewnętrzne, np. zmiany pogody, wilgotność czy różnego rodzaju substancje, które mogą wylać się na zabezpieczoną paczkę.
Jakie są zalety taśmy pakowej z logo?
Taśmy pakowe to przede wszystkim produkty znacząco wpływający na wytrzymałość paczki i bezpieczeństwo produktów wysyłanych do klientów. Największym plusem taśm tego typu jest ich solidne wykonanie, łatwość użytkowania i samoprzylepne właściwości, zwiększające komfort pracy. Do takich taśm można dokupić specjalne aplikatory zwane dyspenserami, pozwalające znacząco przyspieszyć proces pakowania paczek z taśmą pakową. Połączenie tych dwóch produktów sprawia, że doświadczonej osobie wystarczy kilka sekund do zabezpieczenia paczki z produktami.
Taśmy pakowe są produktami wysokiej jakości, które ciężko uszkodzić czy zerwać. Zapewniają wygodę i bezpieczeństwo, jednocześnie nie wpływając negatywnie na towary znajdujące się w środku przesyłki. Dostępne obecnie w sprzedaży taśmy pakowe są bezwonne i bezsmakowe, aby nie oddziaływać na otoczenie czy produkty, których bezpośrednio dotykają. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że na rynku dostępne są nie tylko taśmy pakowe z tworzyw sztucznych, lecz także papierowe, które nadają się do recyklingu i uchodzą za ekologiczne rozwiązanie – dobrze sprawdzają się w firmach wspierających dbanie o planetę.
Taśmy pakowe z logo mają jednak dodatkową zaletę. Są one nie tylko wytrzymałe, lecz także dobrze sprawdzają się do promocji firmy. To świetny element tworzenia identyfikacji wizualnej, promowania wizerunku oraz zbliżania się do klienta. Dostając paczkę z taśmą z logo, konsument od razu wie, kto wysłał do niego dany produkt i na pewno zapamięta nazwę marki na dłużej!
Jak taśma z logo wpływa na wizerunek firmy?
Wykorzystywanie taśmy z nadrukiem na wiele wizerunkowych plusów. Przede wszystkim taka taśma zdobi paczkę. Pozwala ona zachować estetykę, co dla wielu firm jest szczególnie istotne. Dobrze jest dobrać taśmę dopasowaną do marki, np. kolorystycznie, aby tworzyła spójny obraz z resztą identyfikacji wizualnej danej firmy.
Drugim plusem taśmy pakowej z nadrukiem jest spełnianie tzw. funkcji informacyjnej. Klient od początku wie, skąd otrzymał przesyłkę, co jest sposobem na zacieśnienie relacji między konsumentem a sprzedawcą. W ten sposób można przywitać się z klientem na odległość, co sprawia, że ten może na dłużej zapamiętać nazwę marki. To przekłada się na lepsze relacje z konsumentami, a w konsekwencji – wyższe zyski firmy.
Dodatkowo taśma pakowa z nadrukiem rzuca się w oczy nie tylko bezpośrednim klientom, a wszystkim innym, którzy mają do czynienia z paczką w trakcie transportu. Widzi ją kurier, ludzie w sortowni i wiele innych osób zaangażowanych w transport towaru. W ten sposób nadruk może zapaść w pamięć nie tylko klientowi, który zamówił towar, lecz także komuś po drodze, kto zostanie zaintrygowany ciekawym logiem, nazwą czy hasłem reklamowym.
To wszystko składa się na lepsze kojarzenie marki, co znacząco wpływa na obroty firmy. Klienci zawsze chętniej kupują z miejsc, które znają. Skoro kojarzą nazwę marki, mogą chętniej sprawdzać jej ofertę, śledzić zmiany w katalogach czy też testować nowe produkty dodane do oferty. Taka mała zmiana, jak dodanie nadruku zwykłą taśmę pakową, może w dużym stopniu poprawić świadomość marki i przyczynić się do poprawy finansów całej firmy.
Co jeszcze można umieścić na taśmie pakowej?
Mało kto wie, że na taśmie pakowej można umieścić różnego rodzaju nadruki. Mówi się najczęściej o logotypie, bo to właśnie on zapada w pamięć i najczęściej kojarzy się z marką. Jednak warto również pomyśleć o innych możliwych nadrukach. Poleca się nadrukowanie na taśmie takich elementów, jak:
- Podstawowe dane kontaktowe – podanie takich informacji na taśmie może pozwolić klientom zaznajomić się z danym sprzedawcą i uzyskać dane, które są potrzebne np. do wyrażenia opinii na temat dostarczonego towaru bądź w przypadku zwrotu;
- Informacje o aktualnych promocjach – taśmy to świetny sposób, żeby zachęcić klientów do zakupów. Wydrukuj na nich np. informacje o trwających promocjach czy możliwych rabatach. Może być to np. hasło o zniżce na kolejne zamówienie czy też o darmowej dostawie;
- Nazwy kluczowego asortymentu – warto wyraźnie podkreślić, co ma się do zaoferowania! Na taśmie można wypisać produkty i kategorie, np. buty, kurtki, torebki skórzane. To, że klient kupił nowe obuwie, nie oznacza, że wie, że sklep oferuje też inne produkty i warto mu to zasygnalizować;
- Slogan marki – zaznacza się w nim najważniejsze hasła, cechy marki czy myśli, które kierują działaniami firmy, np. szybka dostawa, wysoka jakość, niskie ceny, solidność wykonania itp.
Jak dopasować taśmę pakową do swojej firmy?
Wiesz już, jakie plusy daje taśma pakowa z nadrukiem i zastanawiasz się, jak dobrać ją do swojej firmy? Przede wszystkim weź pod uwagę kolory charakteryzujące Twoją markę. Niech będą one widoczne również na taśmie, np. w postaci logo albo barwy całego materiału. Zastanów się również, czy wokół Twojego nadruku mają być jakieś wzory i dodatki. W przypadku wysyłki produktów ze sklepu RTV, AGD czy motoryzacyjnego lepiej postawić na gładkie taśmy z hasłami reklamowymi, czy nazwami marki. Jednak paczki ze sklepów kosmetycznych czy dziecięcy można dodatkowo ozdobić, np. dobierając dodatki na taśmę w postaci serduszek, gwiazdek itp.
Taśma pakowa z logiem to jednak tylko jeden z wielu sposobów na promocję marki. Warto wykorzystać również folie stretch z nadrukiem. Te produkty razem mogą znacząco przyczynić się do polepszenia świadomości marki u konsumentów, tworząc ważną część identyfikacji wizualnej każdej firmy.