Folia stretch wykorzystywana jest powszechnie w wielu branżach. Pomaga zabezpieczyć różnego rodzaju towary i paczki, aby te bez problemu przetrwały magazynowanie oraz transport bez żadnych uszkodzeń. Jednak folia stretch nie musi być tylko częścią ochronną paczki czy różnego rodzaju produktów. Świetnie sprawdza się również jako element marketingu i budowania świadomości marki wśród klientów. Wystarczy, że do pakowania towarów wybierzesz folię stretch z nadrukiem. Postaw na folię z logiem swojej firmy, jej nazwą czy kluczowym hasłem!
Czym jest folia stretch?
Określenie „stretch” jest powszechnie używane, gdy mówi się o folii wielowarstwowej, rozciągliwej, wykonanej z tworzyw sztucznych. Tego rodzaju folia głównie powstaje z surowca zwanego liniowym polietylenem o niskiej gęstości – LDPE. Dostępne na rynku folie mogą być wyprodukowane również z kopolimeru, polipropylenu czy też fluoropolimeru. Na rynku dostępne są folie typu stretch wykonane w 100$ z danego surowca lub z mieszanek różnych tworzyw sztucznych.
Folię stretch produkuje się metodą wylewu szczelinowego. Tego typu folia może charakteryzować się transparentnością, termoplastycznością, woskowatością i elastycznością. Jej największą zaletą jest duża rozciągliwość. Ułatwia ona stosowanie tego typu rozwiązania w wielu branżach. Warto pamiętać, że folia stretch jest bezwonna i bezsmakowa, a do tego nie posiada kleju, który mógłby wpływać na opakowywane produkty.
Jeśli chodzi o sektory przemysłu i handlu, w których powszechnie stosuje się folię typu stretch, jest ich bardzo wiele. Spotkać ją można m.in. w transporcie, handlu, gastronomii i logistyce. Warto jednak pamiętać, że tylko folie z atestem będą bezpieczne w kontakcie z żywnością. Folia stretch nie ma takiego atestu.
Czym jest folia stretch z nadrukiem?
Folia typu stretch dostępna jest głównie w wersji przezroczystej, jednak na rynku dostępnych jest wiele różnych modeli. Można zakupić nie tylko folię kolorową, lecz także ze spersonalizowanym nadrukiem. W przypadku wykorzystywania folii w swojej firmie dobrze jest wybrać model z konkretnymi napisami czy grafikami. Istotny jest fakt, że na folii typu stretch można nadrukować wszystko, co tylko uzna się za przydatne. Najczęściej stawia się na logo marki – jest to rozwiązanie niezwykle polecane, gdy chce budować się pozycję swojej marki i docierać do coraz większej grupy odbiorców.
Na folii typu stretch może znaleźć się również slogan czy też hasło reklamowe, dane kontaktowe, informacje o właściwościach produktu czy też dane przydatne odbiorcy. Nadruk na folii to skuteczne rozwiązanie, ułatwiające zapadnięcie w pamięć klientom oraz wygodne do przekazywania informacji. Możliwość zakupu spersonalizowanej folii stretch warto wykorzystać w swojej firmie. Może być kolejnym nośnikiem identyfikacji wizualnej marki, który wpłynie na świadomość klientów i zwiększy naszą pozycję na rynku. Ten sposób reklamy jest niezwykle efektowny. Potwierdzają to przedstawiciele światowych marek, którzy zabezpieczają taką folią produkty wysyłane do klientów indywidualnych, biznesowych czy nawet do hurtowni.
Jak tworzony jest nadruk na folii stretch?
Wiesz już, że folia stretch tworzona jest z tworzyw sztucznych (głównie z polietylenu), dzięki wykorzystaniu metody wylewu szczelinowego. Jak jednak powstaje nadruk i kiedy? Folia jest znakowana w trakcie produkcji. Wykorzystuje się do tego metodę nadruku fleksograficznego. To specjalna technika drukarska, wykorzystująca ciekłe farby. Charakteryzuje się szybkim wysychaniem i bezpieczną pracą nawet na giętkich materiałach. Wykonanie nadruku tą metodą nie uszkadza folii. Co istotne, wszelkie loga czy napisy są bardzo dobrze widoczne i nie ścierając się, np. podczas transportu czy magazynowania.
Do czego wykorzystuje się folię typu stretch z nadrukiem?
Folie typu stretch wykorzystuje się w wielu branżach i w celach. Głównie kojarzy się z zabezpieczaniem towarów i paczek. Dzięki niej można przygotować produkty do wysyłki, dbając o to, aby nic im się nie stało po drodze. To podstawowe rozwiązanie, które wykorzystuje wiele firm. Jest wygodne i nie naraża znacząco budżetu, a przynosi wiele korzyści.
Jednak folii stretch z nadrukiem jest używana nie tylko w transporcie. Często widuje się ją np. w budownictwie. Taką gęstą folią można tymczasowo zamknąć otwory drzwiowe i okienne. Wszystko dzięki temu, że materiał jest gęsty i niezwykle elastyczny, co zapewnia bezproblemowe zaklejenie nawet dużych otworów i zabezpieczenie wnętrza domu czy obiektu. Taka folia z nadrukiem będzie świetną reklamą firmy, rzucając się w oczy każdemu, kto przejdzie obok trwającej budowy. Rozwiązania tego typu często spotyka się w trakcie przygotowania osiedli czy nowych bloków.
Kolejnym zastosowaniem folii stretch jest wykorzystanie w branży kosmetycznej. Można jej używać podczas wykonywania wielu zabiegów. Co ważne, nie wpływa negatywnie na skórę! Właśnie dlatego powszechnie wykorzystuje się ją w okładach antycellulitowych czy w celu poprawienia wchłanialności maseczek i kremów. Taka folia ułatwia pracę, zapewnia lepsze efekty i jest w pełni bezpieczna dla naszego zdrowia.
Folię typu stretch spotkać można również w ogrodnictwie. Jest głównie wykorzystywany podczas budowy szklarni czy zabezpieczenia różnych otworów. Z uwagi na swoją strukturę i materiały wykorzystane do produkcji, pozwala na przepuszczanie powietrza i światła, przy jednoczesnym zapobieganiu wysychaniu i zatrzymaniu ciepła wewnątrz obiektu. Taka folia z nadrukiem może stworzyć jedyną w swoim rodzaju szklarnię z logiem producenta czy też innymi informacjami zawartymi na foliowych ścianach konstrukcji.
Jakie są plusy folii stretch z nadrukiem?
Co zyskasz, wykorzystując folię stretch z nadrukiem? Wiele zależy od tego, do czego jej użyjesz. Postawmy jednak na transport i pakowanie paczek. Dzięki folii stretch zabezpieczysz wysyłany do klienta towar przed uszkodzeniami mechanicznymi, wzmocnisz jego odporność na drgania, ochronisz przed brudem, wilgocią i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, a dodatkowo zapewnisz mu gwarancję stabilności podczas transportu. Folia to jednak nie tylko bezpieczeństwo, lecz także wygoda użytkowania. Nadaje się do łatwego i szybkiego owijania produktów o różnych kształtach i gabarytach, dzięki czemu zabezpieczysz nią zarówno plecak czy paczkę karmy dla psa, jak i szafę czy meblościankę. Takie rozwiązanie zapewnia komfort pracy, szybkość pakowania towarów, zmniejsza ryzyko ponoszonych strat zniszczonych produktów i buduje świadomość marki u odbiorców.
Rodzaje folii stretch z nadrukiem
Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów folii stretch. Dobiera się je w zależności od tego, jak chce się ją wykorzystywać. Poszczególne modele różnią się przeznaczeniem, gramaturą i kolorem. Najczęściej mówi się o dwóch rodzajach folii – ręcznej i maszynowej. Pierwsza z nich ma najmniejszą grubość, co umożliwia bezproblemową aplikację folii na dany obiekt. Stosuje się ją do pakowania jedzenia, butelek czy innych niewielkich produktów. Druga folia (maszynowa) tworzona jest z przeznaczeniem do paletyzacji za pomocą maszyn. Wykorzystuje się ją w owijarkach i pakuje się nią towary wyjątkowo ciężkie i wymagające porządnego zabezpieczenia. W codziennym użytkowaniu dobrze sprawdza się jednak głównie folia ręczna – spotyka się ją w małych firmach, sklepach internetowych czy też w punktach gastronomicznych.
Kto powinien używać folii stretch z nadrukiem?
Folia typu stretch z nadrukiem to produkt, który poleca się wszystkim sprzedającym swoje towary i wysyłającym je do klientów. Powinni zakupić ją właściciele sklepów internetowych, hurtowni czy firmy prowadzące korespondencję z klientami w tradycyjny sposób. Nadruk na folii może rzucić się w oczy potencjalnym klientom, co sprawia, że przedsiębiorstwo stanie się widoczne dla odbiorców. W przypadku sklepów internetowych folia z nadrukiem zastępuje zwykłą. Wystarczy jedynie owijać nią towary czy zabezpieczać paczki, tak jak robi się to z pomocą tradycyjnej folii. W ten sposób chroni się towar przed uszkodzeniem, a jednocześnie buduje się świadomość marki. Klient, który po otrzymaniu bądź otwarciu paczki zobaczy logo producenta, może w przyszłości chętniej kupić produkt w danym sklepie czy od konkretnego producenta. Takie rzeczy automatycznie zapadają w pamięć!